THE SOUTH BEACH DIET


Hej!

Jag är en tjej, på 16år som har bestämt mig för att gå ner i vikt och skaffa mig en sundare livsstil och låta er får vara med på min resa att bli runt 10-12kg lättare.
Jag hade tänkt att testa mig på South Beach dieten och samtidigt informera och inspirera er om hur det går för mig och hur bra dieten funkar. Det blir en utmaning, men väldigt kul på samma gång!

Jag väger runt 70-75kg och är 174cm lång och vill gärna uppnå drömvikten på 60kg fram till sommaren
Tror ni att det är möjligt? Ja!

South Beach dieten går ju ut på att man ska äta till man blir mätt, men samtidigt inte äta någr akolhydrater alls i början. (Atkins -känsla?)
Man går igenom tre olika faser. Den första fasen är den strikta fasen då du utesluter ALLT socker och alla kolhydrater som vitt bröd, pasta, potatis, ris osv. Du kommer alltså att genomföra denna fasen runt två-tre veckor och under den tiden tappa upp till 6kg.
Därefter är det fas två som gäller. Då får du möjligheten att äta lite kolhydrater i taget och ändå tappa upp 1kg i veckan. (denna fas kan du befinna dig i längre)
I fas tre, ja, när du uppnår fas tre har du antagligen upnått din idealvikt och lever hela dieten som en livsstil.

Det känns som detta kommer bli hyffsat lätt och jag hoppas flera andra därute blir uppuntrade att tappa era extra kilon runt midjan tillsammans med mig! (jag rekomenderar er att kolla in böcker om South beach dieten, på t.ex cdon)
Jag kommer även lämna ut något gott recept då och då, och försöka hinna med bloggen varje dag.
Jag kommer även väga mig varje måndagsmorgon och mäta midjemått för att se skillnader osv, och låta er få veta allt!

Jag börjar dieten imorgon; 26 januari och vill ha nått 60kg fram till början av Juni.
Let's go!


Ni kan kontakta mig på: [email protected] om ni behöver någon information eller undrar något som inte är ett direkt öppet samtalsämnen.

Kommentarer
Postat av: Emma Damm

kika gärna in på min konstnärsblogg där jag postar mina porträtt rätt ofta. Jag säljer även linnen. Lägg gärna till mig på bloglovin så lägger jag till dig! KRAM!

2009-01-25 @ 14:56:44
URL: http://emmadamm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0